Nieuwe uitgave

The Future of the New

Redactie, geplaatst op 16 april 2019

In The Future of the New: Artistic Innovation in Times of Social Acceleration reflecteren kunstenaars, theoretici en kunstprofessionals op de rol van de kunsten in een wereld die versnelt en verandert onder invloed van globalisering, digitalisering, commodificatie en financialisering.

Kan artistieke vernieuwing nog dienen als bron van kritiek? Hoe gaan kunstenaars, theoretici en kunstinstellingen om met de veranderende rol van en het veranderende discours over innovatie? Moeten we zoeken naar alternatieve manieren om te innoveren, of moeten we het discours veranderen en zoeken naar andere (nieuwe!) manieren om over ‘het nieuwe’ te praten? The Future of the New combineert scherpe analyses van hedendaagse kunst met inspirerende vergezichten voor de toekomst, en wil daarbij de agenda bepalen voor het debat over de functie, waarde en toekomst van artistieke innovatie.

ISBN 978-94-92095-58-9 | 304 pagina’s | €19,90

Verschenen bij Uitgeverij Valiz.